Ewangeliczne Rozliczenie 2005

Opis wydarzenia

Hucznie i radośnie zakończyliśmy stary i rozpoczęliśmy nowy 2006 rok.

Życzymy Wam, by był to czas dostrzegania uśmiechów Pana Boga, jakie On kieruje do nas…

Program ER

Spotkanie integracyjne w grupach

Eucharystia w sali św. Maksymiliana

23:15

Bajka na dobranoc i modlitwy na zakończenie dnia

Bajka na dobranoc i modlitwy wieczorne w sali św. Maksymiliana

Bajka na dobranoc i modlitwy wieczorne w sali św. Maksymiliana

Wszystkie grupy

19:00

Kolacja

Spotkanie organizacyjne i podział na grupy

Relacja ze wszystkich dni

Zapraszamy do obejrzenia całej galerii zdjęć ze środy.

Autorzy zdjęć:

Dzień 1 / Środa

Gdy środowy dzień zaświtał, Górka naszą młodzież wita! Z każdej strony zawitali, Lody, zaspy pokonali. Z początku wszyscy się uśmiechali, Lecz po przejściu recepcji, niektórzy płakali. Jednym dano królów łoże, Inni mieli trochę gorzej. Ale się nie przejmujemy Bo w sobotę balujemy! Kolację mieliśmy jak zwykle obfitą I herbatę znakomitą. Szefuńcie nas miło przywitali, Ale regulaminem troszkę zdołowali. Eucharystii przyszła pora I ojca Barnaby mowa. Po bajeczce oczka zmruż Nowy dzionek czeka już!

Zapraszamy do obejrzenia całej galerii zdjęć z czwartku.

Autorzy zdjęć:

Dzień 2 / Czwartek

Dzisiaj nam pofolgowali, Dopiero o ósmej żeśmy wstali. Potem śniadanie i modlitwy, Początek dnia więc nie był przykry. W Maksymilianie się wszyscy zebrali I konferencji wysłuchali. Ojciec Alan nie żartował, O pokorze referował: Gdy Pan Bóg w moim życiu włada Reszta dobrze się układa. Jak szanowny Soyka nie od dzisiaj głosi: „Memento vitae” trzeba w sercu nosić. Aniołki z Bytomia przyleciały I do śpiewu nas porwały. Jasełka zagrały nam ślicznie, Na wesoło i lirycznie. Mała przerwa na obiadek I już syty każdy niedźwiadek. Cherubinek nas zawołał, O zgorszeniu konferował: Wilk nie czyni szczerze, Gdy za owce się przebierze. Ojciec Alan Eucharystię odprawił I swą mową nam wielką radość sprawił. Dziś znów nam marmoladę na kolację podali, Więc wszyscy się wielce uradowali. Już pięciu brązowych na stołkach zasiadło I na nasze pytania odpowiedzieć im przypadło. Z trudnościami pięknie się uporali, Bo swoją wiedzę długo zdobywali. Adoracji nadszedł czas, Podzielili znowu nas. W bazylice i kaplicy, Chwalą Boga katolicy. Bajeczką o szczęściu dzień zakończyliśmy I do pokojów szybko pobiegliśmy. Żeby lepiej nam się spało Służbie władzę w ręce dano.

Zapraszamy do obejrzenia całej galerii zdjęć z piątku.

Autorzy zdjęć:

Dzień 3 / Piątek

W piątek pobudkę obwieścili, Na śniadanie zagonili. Nasze poranne modły wysłuchane, Słowo ojca Romana o przebaczeniu było nam dane. Pięknie dziś do nas mówił, Prawdy nie zagubił. Każdy swój kunszt szlifował, Lub talenty swe odkrywał, Gdy warsztaty swe odbywał. Dzisiaj na obiad zupa pomidorowa, Nikt jej sobie nie żałował! Niemy teatr odegrali, Na konferencję zapraszali. Piękny Wronka przybył w skowronkach, Heniu nam zaśpiewał i dobrze się miewał. Czyśćca temat poruszono, Z każdej strony wyjaśniono. Na Eucharystii o kobietach była mowa, Ojciec Roman na Świętej Rodzinie się wzorował. Zespół THE TRUE na scenie zagościł, Wszystkim nam przyniósł wiele radości. Na kolędach bazowali I do tańca nas porwali! Później znowu na pytania odpowiadali Nasi Franciszkanie wspaniali. Siostra Ewa bajeczkę przedstawiła I do łóżek zagoniła.

Zapraszamy do obejrzenia całej galerii zdjęć z soboty oraz niedzieli rano.

Autorzy zdjęć:

Dzień 4 / Sobota i niedziela rano

Kiedy rano dziś wstaliśmy O Sylwestrze myśleliśmy. Bardzo się też martwiliśmy, Bo w zaspach tonęliśmy. Przed południem Eucharystia Sylwestrowa noc już bliska. Ojciec Albert podał myśl nam całkiem rezolutną: Słowo Boże ma moc wielką, Także Słowo ma moc wszelką. Wasze słowo zranić może Lecz być może też pomoże. Trzeba kończyć już warsztaty Niedługo prezentacje – o rety! Każdy z siebie coś wykrzesa, By przed ogółem się popisać. Nasze stroje balowe, Jak najbardziej już gotowe. Każdy z nas wywija jak może O tej jakże wczesnej porze. O północy przerwa mała, Bazylika ludzi cala. Nowy Rok witamy mlekiem. Człowiek brata się z człowiekiem! Pożegnania nadszedł czas I Góreczka żegna nas.

Za finezyjne opisy tych wspaniałych dni dziękujemy Ani i Monice ze służby informacyjnej, a za działalność fotograficzną Ani i Sebastianowi.

Epilog

I Jak wieść internetowa niesie, Ewangeliczne Rozliczenie miało nieoczekiwany, nieprzewidziany i do ostatniego momentu niespodziewany EPILOG, kiedy miejscem akcji stała się stacja PKP w Zdzieszowicach.

Relacjonuje jedna z uczestniczek wydarzeń:

Opowieść o tym, co zdarzyło się pamiętnego dnia na PKP w Zdzieszowicach należałoby zacząć od podstawowego pytania: KTO WYDRUKOWAŁ ROZKŁAD JAZDY PKP WISZĄCY W SALI ŚW. FRANCISZKA??? I tu mała prośba – trzeba dowiesić tam małe info: „zgodność z oryginałem (dawno) niepotwierdzona”. Parę dni po fakcie okazało się, że był to rozkład z czasów Święta Młodzieży, tylko że w Nowy Rok, zmęczona całonocną zabawą, miałam siłę stwierdzić jedynie, że „coś” wisi na ścianie.

Tak więc… jak można się domyśleć: grupka osób ze Strzelina, zasugerowana wspomnianą rozpiską, jakimś cudem – a konkretnie korzystając z dobroci Mamy naszej koleżanki – dojechała do Zdziech, na pociąg w kierunku Wrocławia o 10.12.

Z wielkim trudem, na nogach odrętwiałych od całonocnych szaleństw dowlekliśmy się do kasy, odtańczyliśmy pląsy radości przed kupieniem biletów… i i i – Kasjerka oznajmiła nam, że najbliższy pociąg zatrzymuje się tu o godzinie 14-ileśtam. Moich odczuć opisywać nie będę, bo to nie notatka do kroniki kryminalnej 😉 Po przeanalizowaniu wszystkich innych możliwości powrotu do domu – np przez Kędzierzyn – stwierdziliśmy, że dworzec jest pułapką bez wyjścia… i nie mamy alternatywy: musimy koczować na mrozie 4 godziny!!! Jako rezolutne dzieci wyjęliśmy śpiworki i opatuleni nimi dogorywaliśmy na ławkach. Do wypełnienia tej ślicznej scenki brakowało nam jeszcze tylko butelek z… no dajmy na to, że z mlekiem 😉

Po chwili jednak stał się cud – Pani Kasjerka oznajmiła, że spróbuje zatrzymać jadący o 11 pośpiech 🙂 Faktycznie udało jej się – zaangażowała kilku dyspozytorów, kierownika pociągu i Bóg wie kogo jeszcze 🙂 Według starej studenckiej przypowiastki Rektor jest silniejszy od lokomotywy, a Pani Z Dziekanatu zwala lokomotywy z torów… ale tylko Pani Kasjerka ma zdolność ich zatrzymywania 😉 Udało się! Perspektywa dużo wcześniejszego powrotu do domów poprawiła nam to humorki na tyle, że kolega wyjął gitarę, a atmosfera zrobiła się całkiem swojska. W międzyczasie dotarły do nas Siostry (imion i zgromadzenia nie jestem w stanie podać, ale serdecznie pozdrawiam) – jak sądzę równie niezorientowane w rozkładzie, co my – i równie ucieszone perspektywą wcześniejszego powrotu do Wrocka.

Do 11 dworzec napełnił się ludźmi zjeżdżającymi z Górki – dołączyła do nas ekipa jadąca w stronę Gliwic. Klimat ocieplał się z minuty na minutę. Hitem stały się herbatki parzone przez Panią Z Kasy… kobieta z własnej inicjatywy zaczęła robić nam rozgrzewające napoje 🙂 Jak wiadomo w tłumie raźniej, więc śpiewy stały się coraz głośniejsze, ale wciąż „górkowe”, sympatyczne. Tuż przed odjazdem zadedykowaliśmy naszej kochanej Pani Z Okienka gromkie STO LAT… a potem machając do siebie z sąsiednich peronów trafiliśmy w odpowiednie pociągi 🙂 Ostatnim zaskoczeniem był zarezerwowany dla nas osobny wagon, gdzie mogliśmy złożyć nasze „stare zmęczone kości” 🙂

Wszyscy dotarliśmy cało i zdrowo do własnych domów. Chyba już zawsze podczas mijania stacji w Zdzieszowicach będzie mi się kręciła łezka w oku. Jak widać nawet powroty od Babci mogą być cuuudowne!

Agata

Relacje: Press ER, czyli ludzie dobrej woli.